ua
Публікації
Оренда авто в Україні
Назад до списку

Ринок вживаних автомобілів виведуть з тіні?

У Верховній Раді зареєстрований проект закону № 3046 від 07.09.2015 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних товарів, автором якого виступили відразу 17 депутатів.
Представники фракцій "Народний фронт", "Блок Петра Порошенко", "Об'єднання "Самопоміч" зійшлися на думці, що продаж б/у автомобілів необхідно зробити більш цивілізованою шляхом зміни правил оподаткування.

Так як ринок нових авто в Україні стрімко падає, ринок уживаних машин в Україні, навпаки, має великий потенціал для розвитку і для нових надходжень в казну. Депутати впевнені, що від внесених змін виграє не тільки державний бюджет, але і, в першу чергу, прості покупці, так як ціна на вживані авто знизиться.

В чому суть змін?
По-перше, депутати пропонують стягувати податок на додану вартість не з повної вартості автомобіля, взятого під реалізацію, а з доданої вартості, тобто з комісії дилера. Іншими словами, податок буде стягуватися тільки з тієї суми, на яку дилер підвищив вартість б/у авто.

По-друге, з чинного закону виключається норма, згідно з якою ПДВ стягується з комісії тільки у випадку торгівлі «однорідними» товарами (наприклад, якщо майданчик торгує лише «ланосами» або машинами тільки певного року випуску).

В цілому, законопроект покликаний боротися зі спекулянтами і шахраями в даній сфері, адже на сьогоднішній день покупці б/у автомобілів не можуть бути на 100% впевнені в законності проведених операцій.

Можливі перспективи і наслідки
Експерти впевнені, що ці зміни сприятимуть ринок trade-in (обмін старого автомобіля на новий) і призведуть до появи великих комісійних майданчиків. Перекупникам, які звикли продавати автомобілі «з рук», навпаки, доведеться несолодко.

Зростання пропозиції, швидше за все, призведе до здешевлення старих авто. На думку голови Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олега Назаренка, маржа на автобазарах знизиться в середньому на 10%.

Є велика ймовірність того, що самостійна продаж авто як така незабаром зникне. Адже в США давно старі машини продаються тільки на «комісіонках», а в Німеччині – на «шротах».

Плюс полягає в тому, що перед продажем автомобіль обов'язково перевіряється в базах ДАІ на предмет ДТП. Крім того, якщо покупець виявить дефекти, про які змовчав продавець, він завжди зможе повернути транспортний засіб на майданчик.

Підводні камені
Інший автомобільний експерт, ведучий програми «СтельмахDasAuto» на Радіо Вести Віктор Стельмах, вважає, що ні купувати, ні продавати своє авто через салон людям не вигідно. Адже при купівлі вартість машини завжди знижується, а при продажу клієнту – завищується.

Складність полягає ще і в тому, що в автосалонах України ви не отримаєте гарантії на придбану машину, на відміну від практики Сполучених Штатів.

У зв'язку з цими нюансами, у багатьох експертів і простих обивателів виникають сумніви з приводу того, чи набуде чинності цей проект.

Автопродавці також налаштовані досить скептично. На сьогоднішній день головна проблема для них – необхідність перереєстрації авто на підставну особу. Машини викуповуються, як правило, або на співробітників автосалону, або продаються по генеральній довіреності. У пропонованих змінах менеджери столичних салонів бачать лише спробу отримати з автосделок як можна більше грошей у бюджет.